Friday, August 30, 2013

Jsem zpet ve spojeni s realitou!

Asi uz z titulku jste pochopili, ze jsem zpet jenom diky jedinecnemu balicku, ktery se dneska rano racial UPS dorucit :D Pisu Vam ted z teto nadhery :
 
 
 
Je to dokonale spojeni stylu a techniky (mimochodem diky tati, asi bych se nikdy nerozhoupala ke koupi) snad spolu budeme dobre vychazet.. Zatim jsem mela jenom par neschod se systemem... ale ja a windows 8 si to vyrikame z oci do oci a tento supr stroj z toho vynechame.
 
 
Zakladni Camarillske (Californske) poznatky
Kde bych jenom zacala, California, je nejdulezitejsim americkym ekonomickym centrem, bez Cali by USA tak dobry nebylo. Je tu vsechno, od zeleniny (konkretne okolo Camarilla a vubec v okrese Ventura je snad nejvic avocadovych farem, vyjma mexika), ovoce (v podstate jakekoliv berries, ktere jite a je na nich napsano vyrobek USA, jsou z jizni Californie, a taky citrony, pomerance, mandarinky apod., moje host rodina ma na zahrade dva uplne totalne obszpane stormy pomerancema a jeden citronovnik), pres ropu (dohromady je tu 5 velkych spolecnosti, ktere maji vic nez 100 pod firem) az po maso.
Strawberry fields forever
 
Californske skoly, jsou obrovske, kdyz rikam obrovske tak myslim obrovske. Muj rocnik (Senior, posledni rocnik na high school, coz je mimochodem o rok min nez mame my v Evrope) ma vic lidi, nez cele Ceskokrumlovske Gymnazium. Kampusy jsou otevrene, zadne zastreseni, jenom volne roztrousene tridy a mezitim vybetonovane chodniky, tady si to muzou dovolit, protoze tu nesnezi a prsi tu doslova dvakrat rocne. Jo, je to v podstate tak, jak to vidite ve filmech, krom toho, ze na hezkyho kluka tu narazite tak jednou za zivot. Uplne tady neplati to, ze byste si mohli vybrat uplne jakykoliv predmet, protoze vetsina university ma nejake pozadavky, takze se vetsinou ridite tim, co po vas vase vysnena universita chce, a jeste se k tomu musite ridit tim, co po vas chce vase high school. Jako senior musim mit Ekonomiku, Anglictinu (Britska literatura), nejakou vedu, coz v mem pripade byla jasna Biologie - Fyziologie, dva volitelne predmety, ja mam malovani a Associated Student body, a matematiku, je na vyber z jednoduche matiky az po matiku, ktera se uci na vysokych skolach a geometrie, ja mam nejvyssi stredoskolskou matematiku. V polovine roku se Ekonomika zmeni na US Government. Takze je to proste hromada srandy :]
 
Asi pravdepodobne nekoho z vas zajima jak probihal muj prvni den. Tak tady to je. Bylo to tezky, nebudu vam rikat ze ne. Nikdo se vas nepta jestli rozumite, nebo stihate, nebo proste jestli jeste dychate. Berou vas naprosto jako sobe rovne. Diky tomu, ze uz tu nejaky patek jsem, a ze pred tim jsem anglicky umela to docela slo, I kdyz po sesti hodinach opravdu rychle anglictiny (Californani mluvi jako kdyby nekam chvatali) jsem dostala docela slusny head ache. Jeste k tomu to pocasi, poslednich par dni je tady asi 40 stupnu od vychodu do zapadu slunce, coz je pri posledni hodine matiky temer nesnesitelna kombinace. Abych pokracovala tim svym prvnim dnem. Rano jsem prijela driv, chtela jsem si byt jista, ze budu vsude vcas, (za 10 pozdnich prichodu vylouceni ze skoly) a nastal hned prvni problem. nesla mi otevrit skrinka! A to mam totalne jednoduchy kod 00-10-00, ale je to troche slozitejsi, jsou to takovy ty zamky kdy musite nejdriv tocit na jednu stranu a pak zase na druhou, a kdyz je nasledujici cislo moc blizko tak musite objet jedno kolecko navic... no proste parada. Nastesti jsem na prvni hodinu neprisla pozde, naopak moc brzo a vlezla jsem do nulte hodiny econ 4. Po hodine cteni pravidel a podminek oceneni a znamkovani jsme meli malovani. Rikala jsem si jaka tohle bude oddechova hodina, ta ucitelka je stary hipik (takhle nam to rekla, takze je to v podstate prelozena citace nikoliv hanlive oznaceni) a je to fakt videt. Asi se z ni jednou zblaznim. Pak bylo ASB, pan ucitel Smith musi byt z LA, protoze mluvi jako kdyz strili z kulometu, docela jsem se chytala, ale po pul hodine uz jsem nemohla tak jsem proste vypla. Tohle neni tezky predmet, je to o planovani ruznych akci, takze se dostanu do styku v podstate s kazdym studentem na kampusu, konkretne dneska jsme rozdavali propagacni tuzky studentum. Pak byla anglina, bude to spis literatura, prvni hodiny byly vsechny vicemene o cteni pravidel, ale druha byla o neco zajimavejsi (jen pro ty, kterym to nedoslo, mam kazdy den stejny rozvrh, takze kdyz delame ukol musi byt vzdy do dalsiho dne). Druhou hodinu anglictiny se snazila ostatnim studentum vysvetlit jak to asi tak mohlo vypadat ve stredoveku, protoze budeme zacinat anglickou literature nekdy od roku 800, padaly otazky typu, "A to nemeli ani mikrovlnku?" "A co zachod?", ja jsem se skvele pobavila :D Dokonce jsme cetli uryvek z knihy "Uz horela kdyz jsem si do ni lehal" od meho oblibeneho autora Roberta Fulghuma... Ano a opravdu se to cte [fuldzam]. Cosi o roku 992. Po angline nasleduje obed. Prvni den jsem obedvala sama, coz je trochu jako "ty jsi na teto skole nejvetsi loser", ale druhy den jsem to dala do kupy a uz jsem jedla s kamoskou (mimochodem vymennou studentkou z italie, jeji prizvuk je.. velice zajimavy). Po obede nasleduje Fyziologie, na ktere mame velice zajimaveho a blazniveho ucitele. Je na me hrozne hodny, dokonce mi tiskne vsechny prezentace I kdyz ostatni studenti si to musi psat. Dokonce nas ucil jak se mame ucit, coz si myslim, ze je naprosto super, podle me by se to melo obcas zminit i na jinych skolach, ne jenom tady. Posledni je matika, coz je docela tezky, protoze je horko, jste unaveni z veskere te zaplavy noveho jazyka a navrch mate neco pocitat. Nastesti jsem prosla prvnimi dvemi uvodnimi testy, takze jsem v suchu. Skola se den ode dne promenuje v lepsi a lepsi misto, takze me to i docela bavi. Ale jestli tohle ctou i nejaci budouci vymenni studenti, jestli jedete do USA opravdu se ujistete, ze umite dostatecne dobre anglicky na to abyste byli v pohode.
 
logo skoly
mapa campusu (nenechte se zmast, je to fakt veliky)
 
 
Uvitaci cedule (pred hlavni kancelari)
 
 
 


No comments:

Post a Comment