Monday, September 30, 2013

Škola, Dodger game a spoustu jiných zážitků...

Trochu o škole
Už víte všechno o rozvrhu trochu o systému a dneska Vám povím něco o místních učitelích a studentech.
Vezmeme to pěkně popořadě. První je učitel ekonomiky, Mr. Carrol. Omlouvám se všem učitelům v ČK, ale tohle je asi můj nejlepší učitel. Všech dob, nejenom pro to, že mi dal lístky na Dodger game (o tom Vám povím později), ale mám pocit, že konečně vidím do světa ekonomiky, který je všude kolem nás. A navíc mám 94% což je samozřejmě jednička. 
Ms. Mills. Učitelka "umění"... Docela mě mrzí, že jsem se nedostala do AP třídy (což je něco jako nadprůměrná třída, kde se jenom tvoří) teď dělám to co jsem dělala už stokrát. Znovu si zopakuju všechny fáze šrafování a stínování, prostoru, blá blá blá... Po dvanácti letech docela nuda. A paní učitelka je stará hipízačka takže má ráda v podstatě stejnou muziku jako já a já si její hodiny dost užívám. A navíc jsem jí teď pomáhala vyzdobit jednu svatbu, za což jsem si vysloužila 20 dolarů. Vím, že bychom tu neměli pracovat, ale každý dolar na závěrečný výlet přes celé státy se opravdu hodí. A když můžu dostat peníze za něco, co mě baví tak je to přece super ne?
Mr. Smith... Jak originální jméno hm? Dělám si srandu. Učitel ASB (associated student body) je super. Je to zároveň coach, což se docela hodí, když musíte zkrotit 120 studentů. Minulý pátek jsme měli docela napilno, protože na naší škole bylo API Rally, což je jistý způsob jak studenty informovat o tom, že chodí na opravdu dobrou školu. API= Academic Performance Index. Naše škola má skóre 861 což je vysoký nadprůměr. Rally bylo o tom, že hrála kapela, viděli jsme roztleskávačky, vlajky, vyhlašovali se studenti měsíce září, měli jsme dokonce flashmob! Bylo to hodně práce všechno to dát dohromady, vyzdobit školu, protože ke všemu večer byl fotbalový zápas a "ples". A ke všemu jsem ten den psala test. Dlouhý den. Ale všechno se povedlo a já jsem dostala svoje kredity.
Ms. Robey - učitelka angličtiny. Konkrétně literatury. Tahle paní je očividně posedlá anglo-saskou kulturou. Abych Vám to trochu osvětlila. Když jsme četli Beowulfa měla na sobě vikingskou helmu a v ruce meč. To je asi tak všechno co Vám o ní řeknu.
Mr. Martin - physiologie. Což je pro mě nejtěžší předmět. Vzhledem k tomu, že jsem tento předmět před tím neměla tak do hloubky je tam hodně slovíček, které jsem nikdy nepouživala a nikdy asi nepoužiji. Ale učitel je skvělý. Je trochu rádoby vtipný, ale musí se to brát s nadhledem. Hodně mi pomáhá.
Mr. Sachs - algebra. Moje matika teď v americe se rovná něčemu co jsem dělala asi dva roky zpět. Soustavy rovnic, hodně lehké počty. Je to jako psaní, už o tom ani nepřemýšlím. Asi bych měla být v lepší hodině matematiky. Asi určitě. Ale teď momentálně se mi nechce měnit rozvrh. Učitel je hodný, až moc hodný, a proto ho nikdo nerespektuje. Navíc je na škole nový a je mladý.
To je tak asi vše o mých učitelých. 

Dodger game
V americe jsou hry tak trochu big deal. Spoustu rodin vyráží brzo ráno a má snídani na stadionu pak si ugriluje oběd na parkovišti jde se na zápas a pak se griluje večeře. My jsme vyrazili až ve dvanáct, a stejně jsme přijeli pozdě. Zasekli jsme se v provozu na 101 south. V LA je provoz strašnej každý den a to si představte když okolo 40 000 lidí jede na oblíbený americký tým. Jsou to hodiny v autě. Ale byla sranda. Na stadionu jsme si dali oběd. Což byl Dodger dog, hot dog ale velký, hoodně velký. Pak garlic fries, jak název prozrazuje hranolky s česnekem. Popcorn, buráky a hoodně vody. 
Stadion je obrovský, pro 54 000 lidí. Je bohužel skoro celý na slunci což je při 35 stupních ve stínu docela vražedné. My jsme naštěstí měli lístky do stínu.

Měli jsme super výhled na celou hru. Každý odpal a bod. Kterých moc nebylo. Dodgers dokonce ani nevyhráli, ale měli velikou šanci, kterou fakt hodně promarnili. Na konci, úplně poslední výmněnu měli obsazené všechny mety a zbývali jim dva outy. A ani jeden hráč neodpálil! Trochu zklamání ale jinak to bylo opravdu super.

Klub rush
Další z akcí ASB byl club rush. Všechny kluby, které jsou na ACHS založeny se představí a dávají možnost se zapsat i dalším lidem. Já jsem se zapsala do šachů - kde nejenom hrajeme, ale i učíme se novým technikám a strategiím a je to docela sranda. Pak jsem ve školním Interactu, což je odnož Rotary na škole. Dělají různé dobrovolnické činnosti, uklízení pláží, návštěvy domovů důchodců a podobně. Pak jsem se přidala do Young life (což je mimochodem i v ČR). Nechci říct, že je to náboženská skupina. Ale myslím, že se snaží mládeži přiblížit obsah bible. Myslím, že je to pro mě docela zajímavé. I vzhledem k tomu, že jsem nikdy nebyla nábožensky vychovávaná. Jsou na mě moc milí a dokonce máme k pondělnímu obědu pizzu zdarma. 

Takže jsem snad uspokojila všechny co chtěli vědět více a teď zase musím trochu studovat. Zítra vstávám dost brzo. Máme snídaňový Rotary meeting. Od sedmi.


No comments:

Post a Comment